I Hägerstens församling verkar vi för musik med musik. Få församlingar har en så omfattande musikverksamhet som i Hägersten.

Våren 2024 har Uppenbarelsekyrkans motettkör ett varierat musikprogram som kan inspirera dig som funderar på att söka till kören. Vi inleder med Öhrwalls Trettondagsmusik tillsammans med medlemmar ur Radiosymfonikerna. I Stilla veckan kommer vi att uruppföra ett nyskrivet verk, ”Passio secundum Mattheum” av B Tommy Andersson för solister, kör, stråkar och orgel. I juni framför vi Rossinis Petite Messe Solennelle med solister, piano och harmonium. Det blir även en körresa till Njurunda i april. Som medlem i kören är du en del av en musikalisk gemenskap och har även möjlighet att utbilda din röst genom individuella sånglektioner subventionerade av församlingen.

När du vill provsjunga

Samarbeten

Vi är glada att kunna samarbeta med förstklassiga musiker och solister, bland många andra

• Jeremy Carpenter
  • Jessica Elevant
  • David Risberg
  • Ann Wallström
  • Maria Forsström
  • Ingrid Tobiasson
  • Karloina Blixt
  • Joel Annmo
  • Fredrik Zetterström
  • Lars-David Nilsson
  • Carl Unander-Scharin
  • Lena Nordin
  • Joakim Andersson

Veta mer?

Vill du vara med? Kontakta då vår körledare Martin Blomquist.

e-post: martin.blomquist@svenskakyrkan.se